Online adverteren

Case

Wij helpen om slim te adverteren

Slim online adverteren draait om het strategisch inzetten van betaalde zoekcampagnes om jouw doelgroep effectief te bereiken. Door het gebruik van gerichte zoekwoorden en slimme biedstrategieën kun je het advertentiebudget optimaal benutten en jouw zichtbaarheid in zoekmachines en via Facebook/Instagram vergroten.
  • Voor Google is het cruciaal om de juiste zoekwoorden te kiezen die relevant zijn voor jouw doelgroep en effectieve advertenties te schrijven met een duidelijke oproep tot actie. Regelmatige monitoring en optimalisatie van campagnes op basis van prestaties zorgen voor een maximaal rendement.
  • Voor Facebook en Instagram is het belangrijk om jouw doelgroep nauwkeurig te segmenteren en aantrekkelijke visuals en teksten te gebruiken die aansluiten bij hun interesses. Continu testen en optimaliseren van verschillende advertenties en doelgroepen helpt om de prestaties te verbeteren en de beste resultaten te behalen.
video
Advertentie met video

Het gebruik van video kan helpen om de aandacht van jouw doelgroep beter vast te houden en complexere boodschappen beter over te brengen.

ppc
Bezoekers herkennen

Een strategie waarbij advertenties worden getoond aan gebruikers die eerder je website hebben bezocht of interactie hebben gehad met jouw berichten.

social
Adverteren op social media

Zorg voor het vergroten van merkbekendheid, betrokkenheid en/of conversies. Door uitgebreide targetingopties, zoals demografie, interesses en gedrag, kun je jouw boodschap heel precies afstemmen op de juiste gebruikers.

display
Landingspagina's / Funnels

Bij een landingspagina of funnel zijn een duidelijke boodschap, een sterke call-to-action en een gebruiksvriendelijke lay-out essentieel om bezoekers aan te zetten tot de gewenste actie. Geen afleidingen en gericht op één doel.

Inrichten

Google advertentie-account
Om te adverteren via Google moet je een Google Ads-account aanmaken en een betaalmethode instellen.

Meta (Facebook en Instagram) advertentie-account
Om te adverteren via Meta (Facebook en Instagram) moet je een Meta Ads Manager-account aanmaken, een bedrijfsaccount koppelen en een betaalmethode instellen.

 

Advertentiecampagne creëren

Een advertentiecampagne is een advertentie gericht op het bereiken van een specifieke doelgroep om merkbekendheid te vergroten of acties te stimuleren, zoals aankopen of leads genereren.
Objective
1. Overleg

Gezamelijke de doelstelling bepalen, doelgroep selecteren en budget, biedstrategie en planning instellen.

Strategy
2. Uitwerken advertentie

Doelgroepanalyse (wat spreekt aan), advertentietekst (boodschap en aanbod) en beelden maken.

Technology
3. Landingspagina en funnel

Waar komt de bezoeker terecht en hoe verleiden we deze bezoeker tot de gewenste actie?

Analytics
4. Optimaliseren

Regelmatig testen van de advertentie, doelgroepen en biedstrategie om de prestaties te verbeteren.

Inschrijven